Jak se staví cestovní agentury ke koronaviru. Co nabízí svým klientům?
Obsah
Aktuálně se šířící koronavirus ovlivňuje nejen zaměstnanost, respektive nezaměstnanost v České republice, ale také stojí za řadou zrušených dovolených. Zatímco někteří ještě vyčkávají na otevření hranic, aby mohli v létě vycestovat, jiní k tomu přistupují realističtěji a vědí, že není velká pravděpodobnost, že se dostanou za hranice k moři během následujících měsíců. To ostatně připouští i cestovní agentury a kanceláře, které v posledních týdnech rozesílají svým klientům e-maily s informacemi a nabídkami kompenzace.
Podívejme se na nejvyužívanější cestovní agentury a na to, jak ke koronavirové situaci ve světě cestování přistupují.
Cestovní kancelář Fisher nabízí klientům hned několik možností
Kanceláře a cestovní agentury dostaly od vlády svolení k tomu, aby mohly svým klientům nabídnout poukazy. Přece jen i ony se nachází v tíživé situaci, kterou není snadné finančně zvládnout. Rozhodlo se o tom na nedávném zasedání vlády, přesto k tomu každá cestovní kancelář přistoupila trochu jinak.
Co se týče CK Fisher, která je hlavně v posledních letech velice využívaná, ta se rozhodla nabídnout svým klientům hned několik možností. První možností je využití voucheru v hodnotě už uhrazené platby, který je platný po dobu jednoho roku a se kterým se také pojí desetiprocentní bonus. Další možnost se nabízí u letů, které měly proběhnout od konce března do poloviny května. V tomto případě se nabízí změna termínu zcela zdarma a opět voucher s platností jednoho roku.
Pak je tu ještě třetí možnost, a to u zájezdů, které se mají podniknout v druhé polovině května až do konce června. V tomto případě se nabízí posunutí nejnižšího storno poplatku a doplatku na třicet dní před odletem.
Blue Style dokonce nabízí vrácení peněz
Jak již bylo zmíněno, každá cestovní agentura k aktuální situaci a k aktuálnímu nouzovému stavu přistupuje trochu jinak. Agentura Blue style v posledních dnech také rozesílá svým klientům informační e-mail, ve kterém nabízí opět několik možností. Je tu samozřejmě možnost využít voucher s platností na jeden rok v hodnotě takové, která již byla zaplacená za zrušený letošní zájezd (to platí u všech zájezdů, které měly být uskutečněny do konce letošního října), dále se nabízí možnost ještě vyčkat, jak se situace vyvine (pokud jsou zájezdy naplánované třeba až na druhou polovinu léta) a třetí možností je samozřejmě vrácení uhrazených peněz.
Pokud se klienti rozhodnou využít voucher, taktéž je jim nabídnut desetiprocentní bonus za každou dospělou osobu z aktuální ceny nového zájezdu.
ČEDOK nabízí bezplatnou změnu zájezdu
U cestovní kanceláře ČEDOK to zatím nevypadá moc výhodně. Zmíněná cestovní agentura se rozhodla každého klienta kontaktovat individuálně s tím, že se ruší dovolené zatím jen po dobu nouzového stavu. V případě, že se rozhodnete zrušit svou dovolenou u cestovní kanceláře do konce října letošního roku, bude nabídnuta bezplatná změna zájezdu, případně zvýhodněné storno za minimální poplatek. Pokud se však člověk rozhodně zrušit zájezd mimo stanovené období, tedy i po jednatřicátém říjnovém dnu, storno bude zaúčtováno klasicky podle Obchodních podmínek společnosti.
Alexandria nabízí řadu slevových akcí
V souvislosti s bezpečnostním opatřením a nařízenými opatřeními putující shora, tedy od vlády, se rozhodla cestovní kancelář Alexandria automaticky zrušit Smlouvy o zájezdu a vrací peníze za zrušený zájezd. Pro své klienty však nachystala řadu slevových akcí. Klienti, kteří nemají zájem o zrušení smlouvy a vrácení peněz, se mohou až do třiceti dnů před odletem rozhodnout, jestli zájezd odloží nebo neodloží na příští rok a jestli využijí získání 125% hodnoty zaplacené částky.